Inspirationskällor

img_2952-1

Jag älskar att lära mig nya saker, och verkligen nörda in mig på en del grejer. Jag har onödig (nödvändig i vissa fall) fakta om allt. Nu senaste tiden har jag upptäckt podcast och det är främst tre stycken som jag följer som ger mig massa info, tips, trix och främst INSPIRATION till att vara ett bättre jag, en bättre människa, en uppgraderad version av gårdagens mig. Först och främst handlar det om personlig utveckling, en bättre kost, vilda växter, näringsämnen som förbättrar performance, mind hacks, body hacks, framgångsrika människor, sex, förhållanden, kroppen.. nu senast handlade det om meditation och nutrigenomik; sambandet mellan kost och genetik –> vilken mat som kan förändrar våra gener på ett positivt sätt.

 

  • REWILD YOURSELF – Min favorit! Handlar i grund och botten om livsstilsdesign. Daniel Vitalis intervjuar folk och pratar om hur vi som människor kan leva mer ursprungsligt i den moderna världen. Den handlar mycket om vilda växter och mat, kost, förhållanden, sex. Hur vi kan bli mer friare i kropp och sinne i en värld som är tämjd till att vara på ett visst sätt.
    I’ll be upfront here, I can be a bit of a mystic, but I always make sure what I talk about is backed up by science and rooted in an ancestral context as well. That way I’m sure to stay open to the mystery, while remaining objective and grounded in evolutionary biology.

    Den här har jag lyssnat på flera gånger tex intervjun med sex och förhållandecoachen Kim Anami som återkommer flera gånger på Rewild Yourself – ”Consciously Confronting Sexual Taboos”.

 

 

  • BULLETPROOF RADIO – Har du hört talas om Bulletproof Kaffe? Detta är skaparen bakom hypen, Dave Aspreys podcast. Handlar om biohacking på alla dess sätt, hur du förbättrar din hälsa, kropp, presterar bättre, tänker bättre, sover bättre… Upgraded lifestyle.
    Lyssna tex på intervjun med Vishen Lakhiani, grundaren av Mindvalley, där de diskuterar hur du blir lyckligare genom att sätta rätt mål, inlärda övertygelser och hur du presterar bättre.

 

Sååå. Har du några favoritpodcast att dela med dig?

Kommentera

