Mina drivkrafter

amazingpeople11.jpg

Hej bloggen! Idag hade jag ett intressant samtal med en person som jag har följt åt under några år på flera olika sätt. Vi lärde faktiskt känna varandra genom just en blogg. Under två tillfällen i livet har hon också haft en del coachsamtal med mig, och idagvar en sådan dag. Anna Arnetz yogar, coachar, reser och lever helt enkelt. Hon coachar i ett program som ska få dig att hitta dina drivkrafter.
Vad är det som gör att just du trivs, känner meningsfullhet och inspiration. Vad är det för värderingar i ditt liv som driver dig framåt. Som vanligt förstår jag inte varför vi inte lär oss detta tidigare i livet, i skolan tex. Tänk vad bra det skulle vart att ha kunskap om vilka drivkrafter som just jag behöver för att trivas på ett jobb, för att både jag och arbetet skulle ha maximalt utbyte av varandra.

Jag fick besvara 4 frågor innan vi hade vårt samtal. Några av drivkrafterna visste jag redan
att jag hade, men nu fick jag en möjlighet.. en tanke.. att reflektera över dem. DrivVad var det just med de orden jag valde som betydde något för mig och varför. Vi pratade också om att vissa ord betyder olika för olika människor. Skapa och kreativitet, är inte det samma? Jag föredrar ordet kreativetet för skapa är för kladdigt och barnsligt för mig, men Annas uppfattning av ordet kreativitet var för inriktat mot krav och måsten.

Nu känner jag att jag enklare kan få balans på mina drivkrafter och enkla
re sätta fingret på dem när jag känner mig ”fast” och att jag, genom att definiera dem, kan ta dem på större allvar.

Vilka drivkrafter har du för att du ska känna dig hel, levande, eller på gång? 

 

 

 

 

Kommentera

