Bästa apparna när du reser

img_1966

Yes, snart åker vi till Paris, en av mina favoritstäder i Europa. Vi ska bo på en superkitchy hotell vid namn Montmarte Mon Amour. Det är rött och det är hjärtan och jättelöjligt.. Måste ju bara bli bra på foton! Bäst av allt är att det ligger mitt i Montmarte nära Sacre Coeur. Love it! Har du några grymma Paristips, skriv en kommentar!

Badaaam! Vår resa hit kostade.. under 300 kr för oss båda T/R och hotellet fick vi helt klart till bästa pris. Kolla på mitt tidigare inlägg om hur du reser bättre och billigare. Men nu tillbaka till Iphonen, mitt favorithjälpmedel när jag reser! Det finns massa bra appar att ladda hem som underlättar din resa, här är mina favoriter.

 

Mina favoritappar jag använder på resan

Google Maps – ladda hem kartan för staden du ska besöka, även lokaltrafiktider går att söka fram. Ett måste jämt.

img_2070
Min Yelpkarta över Paris

Yelp – Tips på restauranger och cafer. Här kan hitta ställen att äta på i närheten, eller bokmärka dem du vill besöka. Följ dina vänners tips och recensioner. Bokmärkt allt intressant och du har alltid kartan tillgäng så du vet vart du ska. Finns också som websida, följ mig där.

Tripadvisor  – omdömen på restauranger, hotell, sevärdheter, allt. Ladda ner en cityguide för baskunskaperna. Topp!

Dreamtrips – medlemsapp & resecommunity – här bokar jag alla mina resor, hotell, upplevelser. Jag får tips på resemål och i flera städer får jag erbjudanden och poäng när jag äter på utvalda restauranger. Här blir du endast medlem via personlig inbjudan, dvs mig;)

Mydeals – medlemsapp – grymma rabatter på restauranger, cafeer och shopping. Funkar bäst i USA. medföljer om du är Dreamtripsapp användare.

Google Translate – översätt en text i en meny, på väggen, vad som helst, eller ladda hem ett språk att ha offline på resan.

XE Currency app –
 Här har du alla aktuella valutakurser och den hjälper dig hålla koll på hur kronan står i förhållande till valutan där du befinner dig. Appen lagrar informationen i offline-mode.

Über – självklara valet till taxi. Recensera chauffören och få bästa pris, massa tips och en trevligare resa.

Instagram – Tada! Självklart, sök på platsen du befinner dig eller kolla på din favoritföljares tips. Här har jag fått massa bra inspiration på både resemål, matställen och saker att se & göra. Följ mig och häng på!


Angående recensionera på apparna litar jag inte helt på dem. Ni vet väl alla att dels är det de som vart med om något dåligt som hellre skriver än de som vart med om något bra. Jag går främst på personliga tips från vänner och bekanta, men har ett ställe fått många bra recensioner så är det oftast bra 😉

 

Lycka till på resan!

Kommentera

